Czy warto serwisować używane Volvo w ASO? Fakty i mity

Serwis Volvo
Data publikacji: 28.08.2025

Wiele osób zastanawia się nad tym zagadnieniem. Czy Ty jesteś jedną z nich? Co jest tutaj faktem, a co mitem? Dowiesz się z tego artykułu!

Serwis w ASO jest wykonywany wyłącznie przez najlepszych ekspertów – fakt.

W ASO (czyli autoryzowanym serwisie obsługi) pracują najwyższej klasy eksperci. Są to mechanicy i technicy, którzy posiadają odpowiednie umiejętności teoretyczne i przede wszystkim praktyczne. Regularnie uczestniczą w różnych kursach i szkoleniach, by być na bieżąco np. z najnowszymi technologiami i realizować wszystkie naprawy i czynności serwisowe zgodnie z zaleceniami producenta.

Co ważne, ASO Volvo serwisuje samochody tylko od tego szwedzkiego producenta. Skoncentrowanie się wyłącznie na jednej marce oznacza wiele plusów. Mechanicy i technicy są w stanie bardzo szybko wykonać dokładny przegląd, zdiagnozować problemy, wymienić zużyte części eksploatacyjne na nowe, czy dokonać profesjonalnej naprawy (i to w przypadku nawet bardzo zaawansowanych usterek).

ASO to gwarancja oryginalnych części, dedykowanych narzędzi i dostępu do oprogramowania producenta – fakt

ASO ma kompleksowe wsparcie od producenta, na co nie mogą liczyć niezależne, nieautoryzowane warsztaty. Co to oznacza w praktyce? Technicy mają do dyspozycji wyłącznie oryginalne części, które optymalnie pasują do danego modelu pojazdu (także używanego).

Mechanicy używają również dedykowanych narzędzi mechaniczne i diagnostyczne. Korzystają też z oprogramowania producenta, które jest na bieżąco aktualizowane. To wszystko przekłada się na fakt, że ASO gwarantuje usługi na najwyższym możliwym poziomie. Zgodnie ze wszelkimi procedurami i metodami postępowania.

Wybierając ASO zapewniasz sobie maksymalne możliwe bezpieczeństwo – fakt

To kolejne prawdziwe stwierdzenie. Niektórzy zastanawiają się, czy warto zdecydować się na ASO. A jedną z najważniejszych kwestii jest przecież bezpieczeństwo. Nasze (kierowców), pasażerów oraz innych uczestników ruchu drogowego.

Nie da się ukryć, że wpływ na to mają wyżej przedstawione kwestie. A tylko w autoryzowanych serwisach obsługi możesz liczyć na pomoc wybitnych profesjonalistów, którzy nie tylko świetnie znają markę Volvo, ale też mają do dyspozycji oryginalne części i dedykowane narzędzia.

Innymi słowy, Twoje auto będzie pod „dobrymi skrzydłami”, a wszelkie przeglądy, wymiany i naprawy (mniej lub bardziej poważnych usterek) zostaną wykonane w 100% fachowo i relatywnie szybko. To oznacza maksymalne możliwe bezpieczeństwo na drodze. Nie może zatem zaskakiwać, że wielu właścicieli używanych modeli Volvo dalej serwisuje je właśnie w punktach ASO.

ASO jest potrzebna tylko w okresie gwarancji – mit

Mit. Niektórzy korzystają z ASO tylko w czasie trwania okresu gwarancji. Kiedy jednak się on kończy, to decydują się na współpracę z niezależnymi warsztatami.

Dlaczego to błędne podejście? Pamiętaj, że nawet po upływie okresu gwarancyjnego ASO nadal ma dostęp m.in. do najnowszych aktualizacji oprogramowania, specjalistycznych narzędzi diagnostycznych, czy dokładnej dokumentacji producenta. A zwykłe warsztaty tego nie gwarantują.  Jeśli zatem chcesz zapewnić sobie komfort, wygodę, maksymalne możliwe bezpieczeństwo i profesjonalizm w każdym calu, to lepiej zdecydować się na ASO (także po upływie gwarancji).

W ASO są bardzo wysokie ceny – mit

Wiele osób się tego obawia… To często powód, dla którego wielu Klientów decyduje się na serwisowanie swojego używanego Volvo w nieautoryzowanych warsztatach. Faktycznie, tam z pozoru mogą być niższe ceny (za przeglądy, wymiany i naprawy). Pamiętaj jednak, że w przypadku tych warsztatów nie masz do czynienia z najwyższej jakości fachowcami korzystającymi wyłącznie z optymalnych narzędzi i procedur. Mechanicy – w takich miejscach – zazwyczaj nie używają oryginalnych części. A to negatywnie wpływa na kondycję samochodu i obniża bezpieczeństwo.

Wielokrotnie spotykamy się z sytuacjami, że błędnie wykonana naprawa poza ASO skutkuje koniecznością ponownej naprawy, już w ASO, aby wyeliminować błędy nieautoryzowanego serwisu, co niepotrzebnie zwielokrotnia koszty obsługi samochodu.

Pracownicy ASO wykonują działania serwisowe na bazie ścisłych procedur opracowanych przez producenta Volvo. W przypadku zwykłych warsztatów nie możemy na to liczyć. Często też w niezależnych warsztatach końcowe koszty różnią się od tych początkowych („bo trzeba było jeszcze zrobić kilka rzeczy”). Spotyka się to oczywiście ze zdenerwowaniem Klientów, którzy nierzadko nie są na to przygotowani. A w punktach ASO masz zagwarantowane uczciwe, klarowne podejście. W efekcie Klient zna dokładną wycenę i w razie potrzeby jest o wszystkim na bieżąco informowany.

Serwis Volvo oferuje też liczne promocje, pakiety serwisowe i sezonowe oferty. A to powoduje, że finalne ceny za usługi potrafią być bardzo atrakcyjne! Jak to działa u nas? Jeśli wpiszesz numer VIN Twojego auta, to zobaczysz nie tylko listę usług, ale też aktualnych promocji. Zapraszamy!

Historia serwisowa z ASO podnosi wartość auta przy ewentualnej sprzedaży – fakt

Obecnie dość rzadko kupuje się samochód „na całe życie”. Zazwyczaj po kilku latach zmieniamy samochód. Dlatego warto budować dobrą historię naszego samochodu od samego początku. Korzystanie z pomocy fachowców (z ASO) pomaga w zbudowaniu rzetelnej, wiarygodnej historii posiadanego pojazdu. Dzięki temu potem sprzedasz go nie tylko szybciej, ale też za bardziej atrakcyjną cenę. Nowy właściciel będzie miał pewność, że dany samochód był odpowiednio serwisowany przez cały okres eksploatacji. Wybór ASO (a nie niezależnego, nieautoryzowanego warsztatu) pozytywnie wpływa zatem nie tylko na długoterminową kondycję, ale tak samo na wartość Twojego samochodu.

Nie znalazłeś wymarzonego auta? Napisz do nas lub zadzwoń 583 222 333

Zapytaj o szczegóły

Odezwiemy się do Ciebie w ciągu 2 godzin
(w godzinach pracy salonu).

Więcej › Jeżeli wyrazi Pan/Pani zgodę, Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane przez administratora - Volvo Car Poland sp. z o.o., Warszawa (02-884), ul. Puławska 558/560 (VCP), na podstawie art. 6 ust. 1 pkt a) ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO), w celu marketingu bezpośredniego produktów i usług marki Volvo, takich jak samochody, części i akcesoria, usługi Volvo Car Financial Services oraz inne usługi dostępne w sieci Volvo. Informujemy, że: podanie danych jest dobrowolne, może Pan/Pani w każdej chwili wycofać zgodę (w tym przy użyciu danych kontaktowych administratora lub inspektora ochrony danych), wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem, z inspektorem ochrony danych VCP może się Pan/Pani skontaktować przy użyciu adresu mailowego: globdpo@volvocars.com, odbiorcami Pana/Pani danych osobowych będą podmioty świadczące usługi na rzecz VCP, w tym: dostawcy usług marketingowych i IT, autoryzowani dealerzy Volvo, podmioty z grupy kapitałowej Volvo oraz partnerzy oferujący produkty Volvo Car Financial Services (np. kredyty, leasingi i ubezpieczenia), dane osobowe będą przechowywane nie dłużej niż przez 30 lat, przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści danych osobowych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania i przeniesienia (wniosek o realizację tych uprawnień można złożyć pod adresem: https://www.volvocars.com/pl/subject-rights-request-form), a także prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane również w formie profilowania online i profilowania społecznościowego, które będzie polegało na zbieraniu i agregowaniu Pana/Pani danych w celu stworzenia profilu klienta i przedstawiania materiałów reklamowych i ofert lepiej dostosowanych do Pana/Pani potrzeb. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych w sieci Volvo zamieściliśmy na stronie: polityka prywatności Mniej ‹
Więcej › Wyrażam zgodę na prowadzenie przez Volvo Car Poland sp. z o.o. (ul. Puławska 558/560, 02-884 Warszawa), lub na jej zlecenie marketingu bezpośredniego produktów i usług marki Volvo, takich jak samochody, części i akcesoria, usługi Volvo Car Financial Services oraz inne usługi dostępne w sieci Volvo, poprzez kontakt głosowy na podany przeze mnie numer telefonu, w tym przy użyciu automatycznych systemów wywołujących. Zgoda jest dobrowolna i może być w każdej chwili wycofana (w tym przy użyciu danych kontaktowych wskazanych powyżej lub w wiadomości e-mail wysłanej na adres inspektora ochrony danych: globdpo@volvocars.com). Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Pozostałe informacje dotyczące przetwarzania danych w celach marketingowych znajdziesz w powyższej klauzuli zgody na przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych lub na stronie polityka prywatności. Mniej ‹
Więcej › Wyrażam zgodę na prowadzenie przez Volvo Car Poland sp. z o.o. (ul. Puławska 558/560, 02-884 Warszawa) lub na jej zlecenie marketingu bezpośredniego produktów i usług marki Volvo, takich jak samochody, części i akcesoria, usługi Volvo Car Financial Services oraz inne usługi dostępne w sieci Volvo, poprzez przesyłanie informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w szczególności za pomocą poczty elektronicznej, a także za pomocą wiadomości SMS, na podany przeze mnie adres e-mail lub numer telefonu komórkowego. Zgoda jest dobrowolna i może być w każdej chwili wycofana (w tym przy użyciu danych kontaktowych wskazanych powyżej lub w wiadomości e-mail wysłanej na adres inspektora ochrony danych: globdpo@volvocars.com). Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Pozostałe informacje dotyczące przetwarzania danych w celach marketingowych znajdziesz w powyższej klauzuli zgody na przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych lub na stronie polityka prywatności. Mniej ‹

* Dane konieczne do podania w celu umożliwienia kontaktu i przedstawienia oferty, przy czym spośród danych: numer telefonu i adres e-mail wystarczy podanie tylko jednej z tych danych wraz z zaznaczeniem odpowiedniej zgody poniżej (druga zgoda jest zgodą na kontakt telefoniczny, zaś trzecia zgoda jest zgodą na kontakt mailowy). Pierwsza z poniższych zgód jest konieczna do zaznaczenia w celu umożliwienia kontaktu i przedstawienia oferty, niezależnie od tego, czy podany zostanie numer telefonu czy adres e-mail.

Dealer Volvo Drywa otrzymał twoją wiadomość

Wszystko poszło zgodnie z planem. Nasz pracownik skontaktuje się z Tobą w ciągu 2 godzin
(w godzinach pracy salonu).