Czy warto serwisować używane Volvo w ASO? Fakty i mity

Serwis Volvo
Data publikacji: 28.08.2025

Wiele osób zastanawia się nad tym zagadnieniem. Czy Ty jesteś jedną z nich? Co jest tutaj faktem, a co mitem? Dowiesz się z tego artykułu!

Serwis w ASO jest wykonywany wyłącznie przez najlepszych ekspertów – fakt.

W ASO (czyli autoryzowanym serwisie obsługi) pracują najwyższej klasy eksperci. Są to mechanicy i technicy, którzy posiadają odpowiednie umiejętności teoretyczne i przede wszystkim praktyczne. Regularnie uczestniczą w różnych kursach i szkoleniach, by być na bieżąco np. z najnowszymi technologiami i realizować wszystkie naprawy i czynności serwisowe zgodnie z zaleceniami producenta.

Co ważne, ASO Volvo serwisuje samochody tylko od tego szwedzkiego producenta. Skoncentrowanie się wyłącznie na jednej marce oznacza wiele plusów. Mechanicy i technicy są w stanie bardzo szybko wykonać dokładny przegląd, zdiagnozować problemy, wymienić zużyte części eksploatacyjne na nowe, czy dokonać profesjonalnej naprawy (i to w przypadku nawet bardzo zaawansowanych usterek).

ASO to gwarancja oryginalnych części, dedykowanych narzędzi i dostępu do oprogramowania producenta – fakt

ASO ma kompleksowe wsparcie od producenta, na co nie mogą liczyć niezależne, nieautoryzowane warsztaty. Co to oznacza w praktyce? Technicy mają do dyspozycji wyłącznie oryginalne części, które optymalnie pasują do danego modelu pojazdu (także używanego).

Mechanicy używają również dedykowanych narzędzi mechaniczne i diagnostyczne. Korzystają też z oprogramowania producenta, które jest na bieżąco aktualizowane. To wszystko przekłada się na fakt, że ASO gwarantuje usługi na najwyższym możliwym poziomie. Zgodnie ze wszelkimi procedurami i metodami postępowania.

Wybierając ASO zapewniasz sobie maksymalne możliwe bezpieczeństwo – fakt

To kolejne prawdziwe stwierdzenie. Niektórzy zastanawiają się, czy warto zdecydować się na ASO. A jedną z najważniejszych kwestii jest przecież bezpieczeństwo. Nasze (kierowców), pasażerów oraz innych uczestników ruchu drogowego.

Nie da się ukryć, że wpływ na to mają wyżej przedstawione kwestie. A tylko w autoryzowanych serwisach obsługi możesz liczyć na pomoc wybitnych profesjonalistów, którzy nie tylko świetnie znają markę Volvo, ale też mają do dyspozycji oryginalne części i dedykowane narzędzia.

Innymi słowy, Twoje auto będzie pod „dobrymi skrzydłami”, a wszelkie przeglądy, wymiany i naprawy (mniej lub bardziej poważnych usterek) zostaną wykonane w 100% fachowo i relatywnie szybko. To oznacza maksymalne możliwe bezpieczeństwo na drodze. Nie może zatem zaskakiwać, że wielu właścicieli używanych modeli Volvo dalej serwisuje je właśnie w punktach ASO.

ASO jest potrzebna tylko w okresie gwarancji – mit

Mit. Niektórzy korzystają z ASO tylko w czasie trwania okresu gwarancji. Kiedy jednak się on kończy, to decydują się na współpracę z niezależnymi warsztatami.

Dlaczego to błędne podejście? Pamiętaj, że nawet po upływie okresu gwarancyjnego ASO nadal ma dostęp m.in. do najnowszych aktualizacji oprogramowania, specjalistycznych narzędzi diagnostycznych, czy dokładnej dokumentacji producenta. A zwykłe warsztaty tego nie gwarantują.  Jeśli zatem chcesz zapewnić sobie komfort, wygodę, maksymalne możliwe bezpieczeństwo i profesjonalizm w każdym calu, to lepiej zdecydować się na ASO (także po upływie gwarancji).

W ASO są bardzo wysokie ceny – mit

Wiele osób się tego obawia… To często powód, dla którego wielu Klientów decyduje się na serwisowanie swojego używanego Volvo w nieautoryzowanych warsztatach. Faktycznie, tam z pozoru mogą być niższe ceny (za przeglądy, wymiany i naprawy). Pamiętaj jednak, że w przypadku tych warsztatów nie masz do czynienia z najwyższej jakości fachowcami korzystającymi wyłącznie z optymalnych narzędzi i procedur. Mechanicy – w takich miejscach – zazwyczaj nie używają oryginalnych części. A to negatywnie wpływa na kondycję samochodu i obniża bezpieczeństwo.

Wielokrotnie spotykamy się z sytuacjami, że błędnie wykonana naprawa poza ASO skutkuje koniecznością ponownej naprawy, już w ASO, aby wyeliminować błędy nieautoryzowanego serwisu, co niepotrzebnie zwielokrotnia koszty obsługi samochodu.

Pracownicy ASO wykonują działania serwisowe na bazie ścisłych procedur opracowanych przez producenta Volvo. W przypadku zwykłych warsztatów nie możemy na to liczyć. Często też w niezależnych warsztatach końcowe koszty różnią się od tych początkowych („bo trzeba było jeszcze zrobić kilka rzeczy”). Spotyka się to oczywiście ze zdenerwowaniem Klientów, którzy nierzadko nie są na to przygotowani. A w punktach ASO masz zagwarantowane uczciwe, klarowne podejście. W efekcie Klient zna dokładną wycenę i w razie potrzeby jest o wszystkim na bieżąco informowany.

Serwis Volvo oferuje też liczne promocje, pakiety serwisowe i sezonowe oferty. A to powoduje, że finalne ceny za usługi potrafią być bardzo atrakcyjne! Jak to działa u nas? Jeśli wpiszesz numer VIN Twojego auta, to zobaczysz nie tylko listę usług, ale też aktualnych promocji. Zapraszamy!

Historia serwisowa z ASO podnosi wartość auta przy ewentualnej sprzedaży – fakt

Obecnie dość rzadko kupuje się samochód „na całe życie”. Zazwyczaj po kilku latach zmieniamy samochód. Dlatego warto budować dobrą historię naszego samochodu od samego początku. Korzystanie z pomocy fachowców (z ASO) pomaga w zbudowaniu rzetelnej, wiarygodnej historii posiadanego pojazdu. Dzięki temu potem sprzedasz go nie tylko szybciej, ale też za bardziej atrakcyjną cenę. Nowy właściciel będzie miał pewność, że dany samochód był odpowiednio serwisowany przez cały okres eksploatacji. Wybór ASO (a nie niezależnego, nieautoryzowanego warsztatu) pozytywnie wpływa zatem nie tylko na długoterminową kondycję, ale tak samo na wartość Twojego samochodu.

Nie znalazłeś wymarzonego auta? Napisz do nas lub zadzwoń 583 222 333

Zapytaj o szczegóły

Odezwiemy się do Ciebie w ciągu 2 godzin
(w godzinach pracy salonu).

* Pola obowiązkowe

Wpisz swoje imię
Wpisz swoje nazwisko
Wpisz swój numer telefonu
Wpisz prawidłowy adres e-mail (np. jan.kowalski@workmail.com)
Wybierz kategorię
Wpisz wiadomosc

Administratorem Twoich danych osobowych pozostawionych w związku z wiadomością będzie Volvo Car Poland sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ulicy Puławskiej 558/560 (02-884 Warszawa). Więcej ›

Twoje dane osobowe będą przez nas przetwarzane w celu: obsługi sprawy, w związku z którą do nas piszesz. W zależności od przedmiotu przedstawionej sprawy może zaistnieć różna podstawa prawna przetwarzania Twoich danych osobowych. Podstawą prawną przetwarzania może być art. 6 ust. 1 lit. b) ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO) tj. wiążąca nas umowa lub podjęcie działań przed zawarciem umowy, jeżeli sprawa w związku z którą z nami się kontaktujesz dotyczy łączącej nas umowy lub podjęcia działania na Twoje żądanie przed zawarciem umowy. Podstawą prawną przetwarzania może być również art. 6 ust. 1 lit. f) RODO, tj. nasz prawnie uzasadniony interes polegający na możliwości udzielania odpowiedzi na kierowane pytania lub przekazywaniu informacji, jeżeli piszesz do nas np. w celu uzyskania informacji o naszych produktach, czy ofercie, a także art. 6 ust. 1 lit. c) RODO, tj. ciążący na nas obowiązek prawny, jeżeli sprawa, w związku z którą z nami się kontaktujesz, wynika z obowiązujących przepisów prawa, np. w momencie, gdy piszesz do nas z prośbą o realizację prawa, które przysługuje Tobie na mocy przepisów o ochronie danych osobowych. Będziemy przetwarzać Twoje dane osobowe również w celu poprawy jakości świadczonych usług, w szczególności obsługi posprzedażowej. Podstawą prawną przetwarzania w tym celu jest art. 6 ust. 1 lit. f) RODO, tj. nasz prawnie uzasadniony interes polegający na możliwości udoskonalania świadczonych przez nas usług, w tym poprawy działania naszego biura obsługi klienta. Ponadto będziemy przetwarzać Twoje dane osobowe w celu możliwości ustalania, dochodzenia i obrony przed roszczeniami, który stanowi nasz prawnie uzasadniony interes. Podstawą prawną przetwarzania w tym celu jest art. 6 ust. 1 lit. f) RODO.

Przysługuje Tobie prawo do: dostępu do treści Twoich danych oraz prawo ich sprostowania, przeniesienia, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, a także - w odniesieniu do przetwarzania danych osobowych na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO - prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych z przyczyn związanych z Twoją szczególną sytuacją.

Więcej informacji na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz tutajMniej ‹

Więcej › Jeżeli wyrazi Pan/Pani zgodę, Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane przez administratora - Volvo Car Poland sp. z o.o., ul. Puławskiej 558/560 (02-884 Warszawa) (VCP), na podstawie art. 6 ust. 1 pkt a) ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO), w celu marketingu bezpośredniego produktów i usług marki Volvo, takich jak samochody, części i akcesoria, usługi Volvo Car Financial Services oraz inne usługi dostępne w sieci Volvo. Informujemy, że: podanie danych jest dobrowolne; może Pan/Pani w każdej chwili wycofać zgodę (w tym przy użyciu danych kontaktowych administratora lub inspektora ochrony danych), przy czym wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem; z inspektorem ochrony danych VCP może się Pan/Pani skontaktować przy użyciu adresu mailowego: globdpo@volvocars.com; odbiorcami Pana/Pani danych osobowych mogą być podmioty świadczące usługi na rzecz VCP, w tym: dostawcy usług marketingowych i IT, autoryzowani dealerzy Volvo, podmioty z grupy kapitałowej Volvo oraz partnerzy oferujący produkty Volvo Car Financial Services (np. kredyty, leasingi i ubezpieczenia); dane osobowe będą przechowywane przez czas potrzebny do realizacji naszych celów marketingowych lub do momentu skutecznego wycofania przez Pana/Panią zgody na przetwarzanie Pana/Pani danych osobowych w tym celu; przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści danych osobowych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania i przeniesienia (wniosek o realizację tych uprawnień można złożyć pod adresem: https://www.volvocars.com/pl/subject-rights-request-form), a także prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych; Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane również w formie profilowania online i profilowania społecznościowego, które będzie polegało na zbieraniu i agregowaniu Pana/Pani danych w celu stworzenia profilu klienta i przedstawiania materiałów reklamowych i ofert lepiej dostosowanych do Pana/Pani potrzeb. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych w sieci Volvo zamieściliśmy na stronie: polityka prywatności. Mniej ‹
To pole jest obowiązkowe
Zaznacz formę kontaktu
Zaznacz formę kontaktu

1 Zgoda konieczna, aby Volvo Car Poland sp. z o.o. mogła przetwarzać Pana/Pani dane osobowe w celach marketingowych i miała możliwość przekazywania Panu/Pani treści o tym charakterze.

2 Zgoda konieczna, aby Volvo Car Poland sp. z o.o. mogła przekazywać Panu/Pani treści marketingowe poprzez kontakt telefoniczny w formie połączeń głosowych.

3 Zgoda konieczna, aby Volvo Car Poland sp. z o.o. mogła przekazywać Panu/Pani treści marketingowe poprzez wiadomości e-mail/SMS.

Bez zgody oznaczonej 1 oraz co najmniej jednej ze zgód oznaczonych 2 i 3 nie będziemy mogli przekazywać Panu/Pani treści dotyczących produktów oraz usług marki Volvo wskazanymi powyżej kanałami komunikacji.

Dealer Volvo Drywa otrzymał twoją wiadomość

Wszystko poszło zgodnie z planem. Nasz pracownik skontaktuje się z Tobą w ciągu 2 godzin
(w godzinach pracy salonu).